Go directly to content
Go directly to font size and contrast
Servicenavigation
DFG Homepage
Disclaimer / Copyright
|
Help
|
Data Monitor
English
Hauptnavigation
Search
Catalogue
People Index
Location Index
About GEPRIS
Project Details
Back
Institution
Bergische Universität Wuppertal
School of Education
Institut für Bildungsforschung
Address
Gaußstraße 20
42119 Wuppertal
Deutschland
GERiT
This institution in GERiT
42119 Wuppertal
Projects
Research Grants
Current projects
Classroom Management in Vocational Schools - a context-oriented analysis
(Applicants
Glock, Sabine
;
Rahn, Sylvia
)
Resource-oriented Diagnostics among Adolescents with ADHD. RCT on the Impact of Test-Instructions on Creativity Test Achievements (ReA-RCT)
(Applicant
Linderkamp, Friedrich
)
Tablets in classrooms (TabC): Socio-medial organization of instructional knowledge production in group work settings
(Applicants
Herrle, Matthias
;
Proske, Matthias
)
Completed projects
Förderung ökologischer Kompetenz durch problemorientierte Gestaltung von Lernumgebungen und durch Reflexionsanregung
(Applicant
Gräsel, Cornelia
)
Professional Knowledge of Teachers, Instructional Quality and Second Grade Student Progress in Reading and Writing
(Applicants
Hanke, Petra
;
König, Johannes
;
Pohl, Thorsten
)
Schulische Leistungsbeurteilung als sozial-kognitiver Prozess: Können kognitive Heuristiken Urteilsfehler erklären und Verarbeitungsziele ihr Auftreten moderieren?
(Applicants
Gräsel, Cornelia
;
Krolak-Schwerdt, Sabine
)
Self processes and pupil careers: an interactionist approach to structural reproduction
(Applicants
Bühler-Niederberger, Doris
;
Gräsel, Cornelia
)
The effect of text cohesion on reading comprehension: Under which conditions do temporal cohesion markers have an impact on comprehension?
(Applicants
Gräsel, Cornelia
;
Rothstein, Björn
)
Priority Programmes
Completed projects
Diagnostische Kompetenz von Grundschullehrkräften bei der Erstellung der Übergangsempfehlung
(Applicant
Gräsel, Cornelia
)
Die Wirkung von struktureller Verankerung von Lehrerfortbildungen in Fachgruppen auf Kooperation und Unterrichtsqualität
(Applicant
Parchmann, Ilka
)
Die Wirkung von struktureller Verankerung von Lehrerfortbildungen in Fachgruppen auf Kooperation und Unterrichtsqualität
(Applicant
Gräsel, Cornelia
)
Prozessdaten zur Kompetenzmodellierung
(Applicant
Goldhammer, Frank
)
Scientific Networks
Completed projects
Netzwerk zur Entwicklung von Standards für die Einbeziehung von Schüler/innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungsstudien
(Applicant
Gresch, Cornelia
)
Additional Information
© 2024
DFG
Disclaimer / Copyright
/
Privacy Policy
Textvergrößerung und Kontrastanpassung