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Optimization of the mechatronic design for multi-axes drive systems

Subject Area Production Automation and Assembly Technology
Metal-Cutting and Abrasive Manufacturing Engineering
Term from 2015 to 2022
Project identifier Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) - Project number 290805194
 
Final Report Year 2018

Final Report Abstract

Zusammenfassend sind für die speziellen Probleme des Antrags Methoden der Quantifizierung von Unsicherheiten entwickelt und untersucht worden, sowie verschiedene Umformulierungen betrachtet worden, die unter zusätzlichen Voraussetzungen beweisbar effiziente Kontrollstrategien erlauben. Diese Strategien wurden intensiv in verschiedenen Arbeiten weiter untersucht, um insbesondere zu verstehen, welche strukturellen Annahmen nötig sind, um auch beweisbar optimale Ergebnisse zu erhalten. Die für mathematisch rigorose Theorie nötigen strikten Annahmen der Relaxierung oder der Symmetrie sind leider für viele der praktisch relevanten Probleme nicht erfüllt, trotzdem können die Ergebnisse natürlich numerisch verwendet werden. Die neuen Ideen zur Modellierung konnten in weiteren Arbeiten für die Untersuchung Probleme anderer Fragestellungen eingesetzt werden, so dass neben den für das Projekt relevanten Ergebnissen auch weitere Forschungsfortschritte erzielt werden konnten.

Publications

  • Supersonic coupling conditions for the p-system, 2017, no. 3, 371-380, Networks and Heterogeneous Media
    M. Gugat, M. Herty and S. Müller
    (See online at https://doi.org/10.3934/nhm.2017016)
  • A two-dimensional data-driven model for traffic flow on highways, Vol. 13, no. 2, Networks and Heterogeneous Media, 2018
    M. Herty, A. Fazekas and G. Visconti
    (See online at https://doi.org/10.3934/nhm.2018010)
  • Feedback boundary control of linear hyperbolic equations with stiff source term, Internat. J. Control 91 (2018), no. 1, 230-240
    M. Herty and H. Yu
    (See online at https://doi.org/10.1080/00207179.2016.1276635)
  • Fluid-structure coupling of linear elastic model with compressible flow models, Internat. J. Numer. Methods Fluids 86 (2018), no. 6, 365-391
    M. Herty, S. Müller, N. Gerhard, G. Xiang, B. Wang
    (See online at https://doi.org/10.1002/fld.4422)
  • Macroscopic modeling of multi-lane motorways using a two-dimensional second-order model of traffic flow, SIAM J. Applied Mathematics, 2018
    M. Herty, S. Moutari, G. Visconti
    (See online at https://doi.org/10.1137/17M1151821)
  • On the relaxation approximation for 2x2 hyperbolic balance laws. Theory, Numerics and Applications of Hyperbolic Problems I, Springer, 2018
    M. Gugat, M. Herty, H. Yu
    (See online at https://doi.org/10.1007/978-3-319-91545-6_50)
  • Suboptimal nonlinear feedback control laws for collective dynamics, 14th IEEE International Conference on Control & Automation, Anchorage, Alaska, USA, June 12-15, 2018
    M. Herty, D. Kalise
    (See online at https://doi.org/10.1109/ICCA.2018.8444303)
  • Well-Balanced Central-Upwind Schemes for 2x2 Systems of Balance Laws, Theory, Numerics and Applications of Hyperbolic Problems I, Springer, 2018
    A. Chertock, M. Herty and S. N. Ozean
    (See online at https://doi.org/10.1007/978-3-319-91545-6_28)
 
 

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