Detailseite
Projekt Druckansicht

Fostering deep understanding and skills acquisition by means of collaborative design tasks involving innovative digital video technologies in the classroom

Fachliche Zuordnung Allgemeines und fachbezogenes Lehren und Lernen
Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie
Förderung Förderung von 2006 bis 2011
Projektkennung Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) - Projektnummer 22134855
 
Erstellungsjahr 2010

Zusammenfassung der Projektergebnisse

Keine Zusammenfassung vorhanden

Projektbezogene Publikationen (Auswahl)

  • Developing a psychological framework for teachers' constructive implementation of digital media in the classroom. Media competence from the perspecfive of socio-cognifive funcfions of digital tools. In I. Gibson,.R. Weber, K. McFerrin, R. Carlsen, & D. A. Willis (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2009, pp. 1930-1935. Chesapeake, VA: AACE.
    Krauskopf, K.
  • Digitale Video-Werkzeuge im Schulunterricht: Psychologisch-pädagogische Forschung zur Nutzung audiovisueller Medien. In M. EibI, J. Kürsten, & M. Ritter (Eds.). Audiovisuelle Medien WAM 2009, Chemnitz: Technische Universität, 2009, pp. 59-65.
    Zahn, C, Krauskopf, K., Hesse, F.W.
  • Gestaltendes Lernen - "Learning by Design" im Schulunterricht. LOG IN - Zeitschrift für Informatische Bildung in der Schule, Jg.29. 2009, Nr. 156, S. 27-35.
    Zahn, C.
  • Medienkompetenz bedeutet nicht, zu wissen wo man klickt: Mentale Modelle (sozio-)kognitiver Funkfionen digitaler Medien als Ansatzpunkt fächerübergreifender Medienbildung in der Lehramtsausbildung. Ludwigsburger Beiträge zur Medienpädagogik, 12. 2009.
    Krauskopf, K., Zahn, C.
  • Participafion in knowledge building "revisited": Reflective discussion and information design with advanced digital video technology. In: C. O'Malley, D. Suthers, P. Relmann, A. Dimltracopoulou (Eds.), Computer Supported Collaborative Learning Practices: CSCL 2009 Conference Proceedings, New Brunswick, NJ: Internafional Society of the Learning, 2009, pp. 596-600.
    Zahn, C, Krauskopf, K., Hesse. F.W., Pea, R.
  • Comparing Simple and Advanced Video Tools as Supports for Complex Collaborative Design Processes. The Journal of the Learning Sciences. Vol. 19. 2010, Issue 3, pp. 403-440.
    Zahn, C. Pea, R., Hesse, F.W. & Rosen, J.
    (Siehe online unter https://dx.doi.org/10.1080/10508401003708399)
  • Digital Video Tools in the Classroom: Empirical Studies on Construcfivist Learning with Audio-visual Media in the Domain of History. In K. Gomez, L. Lyons, & J. Radinsky (Eds.), Learning In the Disciplines: Proceedings of the 9th International Conference of the Learning Sciences. ICLS 2010, Vol. 1, pp. 620-627). Chicago, IL: Society of the Learning Sciences.
    Zahn, C, Krauskopf, K., Pea, R., Hesse, F. W.
  • Digital video tools in the classroom: How to support meaningful collaborafion and advanced thinking of students? In: M. S. Khine & I. M. Saleh (eds.), New Science of Learning: Computers, Cognition and Collaboration in Education. 2010, pp. 503-523.
    Zahn, C, Krauskopf, K. , Hesse, F.W., Pea, R.
    (Siehe online unter https://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-5716-0_25)
 
 

Zusatzinformationen

Textvergrößerung und Kontrastanpassung