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Fachliche Zuordnung Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft, Experimentelle Linguistik, Typologie, Außereuropäische Sprachen
Förderung Förderung von 2014 bis 2021
Projektkennung Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) - Projektnummer 254945708
 
Erstellungsjahr 2021

Zusammenfassung der Projektergebnisse

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Projektbezogene Publikationen (Auswahl)

  • 2015. High Negation in Subjunctive Conditionals and Polar Questions. In E. Csipak and H. Zeijlstra, eds., Proceedings of Sinn und Bedeutung 19. Pp. 519-536. University of Göttingen
    Romero, M.
    (Siehe online unter https://doi.org/10.18148/sub/2015.v19i0.247)
  • 2016. Prosodic realization of verum focus in English polar questions. 38th Annual Conference of the German Linguistic Society (DGfS). 25.2.2016
    Arnhold, Anja; Braun, Bettina; Domaneschi, Filippo; Romero, Maribel
  • 2016. Syntax and prosody of negative polar questions. Workshop on Questions, Answers and Negation. 21.1.2016
    Arnhold, Anja; Braun, Bettina; Domaneschi, Filippo; Romero, Maribel
  • 2017. Bias in Polar Questions: Evidence from English and German Production Experiments, Glossa 2(1): 26, pp. 1-28
    Domaneschi, F., M. Romero and B. Braun
    (Siehe online unter https://doi.org/10.5334/gjgl.27)
  • 2017. Negative Polar Question Types in English. In A. Lamont & K. Tetzloff, eds., Proceedings of the North East Linguistic Society 47, vol. 3. Pp. 35-48. Amherst, MA: GLSA
    Romero, M., A. Arnhold, B. Braun and F. Domaneschi
  • 2019. Licensing of NPIs in High Negation Polar Questions: Evidence from either. 8th Biannual Experimental Pragmatics Conference XPRAG 2019. University of Edinburgh, June 19-21, 2019
    Penka, D., M. Romero and B. Braun
  • 2020. Form and Function of Negative, Tag, and Rhetorical Questions. In V. Deprez & M. T. Espinal, eds., Oxford Handbook of Negation. Chapter 14, pp. 235-254. Oxford: Oxford University Press
    Romero, M.
    (Siehe online unter https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780198830528.013.8)
  • 2021. Aren’t prosody and syntax marking bias in questions? Language and Speech. 64(1):141-180
    Arnhold, A., B. Braun and M. Romero
    (Siehe online unter https://doi.org/10.1177/0023830920914315)
 
 

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