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Institution
Julius-Maximilians-Universität Würzburg
Institut für Psychologie
Lehrstuhl für Psychologie IV - Pädagogische Psychologie
Address
Röntgenring 10
97070 Würzburg
Deutschland
GERiT
This institution in GERiT
97070 Würzburg
Projects
Priority Programmes
Completed projects
Effects of Communication with Experts on the Evaluation of Ambiguous Scientific Evidence: Cognitive Tuning and Social Tuning
(Applicant
Echterhoff, Gerald
)
Epistemic processing of multiple science texts on the Internet
(Applicant
Richter, Tobias
)
Knowledge construction with conflicting information from internet-based texts and pictures
(Applicants
Horz, Holger
;
Richter, Tobias
)
Metakognitive Wissen und bereichsspezifisches Vorwissen bei Schülern der Sekundarstufe: Eine Längsschnittstudie zur Erfassung der Relation beider Wissenskomponenten im Entwicklungsverlauf
(Applicants
Artelt, Cordula
;
Schneider, Wolfgang
)
Zum Einfluss des Fernsehens auf die Entwicklung von Sprach- und Lesekompetenzen im späten Kindes- und Jugendalter
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Research Units
Current projects
Coordination Funds
(Applicant
Richter, Tobias
)
FOR 5254: Lasting Learning: Cognitive mechanisms and effective instructional implementation
(Spokesperson
Richter, Tobias
)
Interleaved learning with verbal materials
(Applicant
Richter, Tobias
)
Completed projects
Augenzeugengedächtnis und Suggestibilität bei Kindern
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Entwicklung von Theory of Mind und Metakognition im frühen Kindesalter: Längsschnittliche Analysen zur Frage der Interrelation und gemeinsamen Vorläuferbedingungen
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Zum temporären Behalten von Positionsinformation bei Kindern: Koordinaten, Konstellationen oder doch Sequenzen?
(Applicant
Schumann-Hengsteler, Ruth
)
Research Grants
Current projects
Comprehension of Socioscientific Controversies Through Multiple Documents: Language as Credibility Cue
(Applicant
Richter, Tobias
)
Critical Information Processing: Promoting 21st Century Thinking Skills in Children
(Applicants
Richter, Tobias
;
Tiffin-Richards, Simon
)
Representation and Strategic Validation of Conflicting Information in Multi-Source, Multi-Modal, and Multi-Language Literacy Contexts
(Applicant
Karimi, Ph.D., Mohammad Nabi
)
Stories and Social Understanding: The Roles of Narrativity, Fictionality, and Literariness
(Applicants
Appel, Markus
;
Richter, Tobias
)
Completed projects
Analysen zu Bedingungsfaktoren schwacher Leseleistungen. Eine Studie im Kontext von PISA 2009
(Applicants
Schneider, Wolfgang
;
Stanat, Petra
)
An experimental investigation of kindergarten language interventions: Following the effects two years later and establishing the role of booster interventions
(Applicants
Lenhard, Wolfgang
;
Suggate, Ph.D., Sebastian
)
Der Erwerb medialer Zeichenkompetenz im Vorschul- und Grundschulalter: Grundlagen und Förderung
(Applicants
Ohler, Peter
;
Schneider, Wolfgang
)
Development and relationship of motor performance, executive functions, and scholastic achievement in children at risk for developmental coordination disorders
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Development of strategic memory between 5 and 12 years of age
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Die Entwicklung prozeduralen metakognitiven Wissens in der Lebensspanne
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Effekte der frühen Förderung mathematischer Kompetenzen
(Applicant
Nieding, Gerhild
)
Effekte von Vorschul-Sprachförderprogrammen auf den späteren Schriftspracherwerb von Muttersprachlern und Migrantenkindern in der Schule
(Applicants
Schneider, Wolfgang
;
Souvignier, Elmar
)
Entwicklung eines computergeleiteten Trainings zur Verbesserung des Lernens aus Texten (Förderung von Textverständnis)
(Applicants
Hoffmann, Joachim
;
Schneider, Wolfgang
)
Epistemologische Verarbeitungsprozesse beim Sprach- und Textverstehen
(Applicant
Groeben, Norbert
)
Factors Influencing Utilization Deficiencies in Children`s Memory Performance
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Kognitive und emotionale Prozesse der Persuasion durch Narrationen
(Applicant
Richter, Tobias
)
Metakognitive Prozesse bei Gedächtnisleistungen von Kindern
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Möglichkeiten der frühen Prognose und Prävention schulischer Lese-Rechtschreibprobleme: Zur Relevanz von Merkmalen gestörter Sprachentwicklung
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Rechenschwäche und Dyslexie: Umschriebene Teilleistungsstörungen oder kombinierte Störungen schulischer Fertigkeiten?
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
The role of emotional shifts and event-congruent emotions in narrative persuasion
(Applicants
Appel, Markus
;
Richter, Tobias
)
Zur Beziehung zwischen "Theory of Mind" und Metakognition im Kindesalter: Längsschnittliche Analyse zur Frage der Interrelation und gemeinsamen Vorläuferbedingungen
(Applicant
Schneider, Wolfgang
)
Heisenberg Fellowships
Completed projects
Psychologie
(Applicant
Richter, Tobias
)
Research Fellowships
Completed projects
Mindfulness as cognitive and emotion regulation strategy to promote resilience in children
(Applicant
Wimmer, Lena
)
Schematicity and compasitionality in experiential theories of language comprehension
(Applicant
Richter, Tobias
)
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